سبد خرید

نقل و قول های کتاب قدرت عادت

نقل‌و‌قول‌های کتاب قدرت عادت

هدیه عالی برای هر کسی که سعی می کند سال نو 1398 را به درستی شروع کند، با بررسی این لحظات ببینیم که چگونه می توانیم زندگی خود را با تغییر عادات خود تغییر دهیم. یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط مجله وال استریت ژورنال انتخاب شده است.

در کتاب قدرت عادت، چارلز دوهیگ، برنده جایزه روزنامه‌نگاری در امریکا، ما را به لبه هیجان انگیز کشفیات علمی می‌برد که توضیح می‌دهند چرا عادات وجود دارند و چگونه می‌توانند تغییر کنند.

دوهیگ یک درک کامل از طبیعت انسان و پتانسیل آن را ارائه می‌دهد. در مرکز آن، کتاب قدرت عادت حاوی استدلالی هیجان‌انگیزی است: کلید ورزش کردن منظم، از دست دادن وزن، مفیدتر بودن، و دستیابی به موفقیت است که درباره این‌که عادت‌ها کار می‌کنند.

همانطور دوهیگ نشان می‌دهد، با مهار و کنترل این علم جدید، ما می‌توانیم تجارتمان، جامعه‌مان و زندگی‌مان را متحول کنیم.

جیم کالینز درباره کتاب قدرت عادت چارلز دوهیگ می‌گوید :
هشیارانه، بحث‌برانگیز، مفید است.

هر سال تعدادی کمی کتاب به بازار می‌آید که راهنمای لازم برای تجارت و زندگی هستند. کتاب قدرت عادت یک استثنا است. چارلز دوهیگ نه تنها توضیح می دهد که چگونه عادت‌ها شکل می گیرند بلکه نشان می‌دهد با کنار زدن عادت‌های بد چطور آنها را به عادت‌های خوب تبدیل کنیم.

نکته های کتاب قدرت عادت

  • تغییر ممکن است سریع نباشد و همیشه آسان است. اما با گذشت زمان و تلاش، تقریبا هر گونه عادت می‌تواند تغییر شکل یابد.
  • به طور معمول، افرادی که ورزش می‌کنند، شروع به خوردن بهتر و فعال‌تر شدن در کار می‌کنند. آن ها کم تر سیگار می‌کشند و شکیبایی بیشتری نسبت به همکاران و خانواده نشان می‌دهند. آن ها از کارت های اعتباری خود کم تر استفاده می‌کنند و می‌گویند استرس کمتری دارند. ورزش کردن یک عادت سنگ تاج است که باعث تغییر گسترده می‌شود.
  • قانون طلایی تغییر عادت: شما یک عادت بد را خاموش می کنید، شما فقط می توانید آن را تغییر دهید.
  • قهرمانان کارهای خارق العاده‌ای انجام نمی‌دهند. آن‌ها کارهای عادی انجام می‌دهند، اما بدون اینکه فکر کنند، سریع‌تر از بقیه واکنش نشان دهند. آن ها عادات را که آموخته اند، دنبال می‌کنند.
  • برای تغییر یک عادت، باید نشانه قدیمی را حفظ کنید و پاداش قدیمی را بدهید، اما یک روتین جدید را وارد کنید.
  • اراده فقط یک مهارت نیست. مثل یک ماهیچه است، مانند ماهیچه‌هایی در بازوها و یا پاهای شماست، و وقتی سخت تر کار می کند خسته می‌شود، بنابراین قدرت کمتری برای چیزهای دیگر باقی می ماند.
  • اگر اعتقاد دارید که می توانید تغییر دهید اگر آن را تبدیل به یک عادت کنید، تغییر واقعی می شود.
  • این قدرت واقعی عادت است: این بینش که عادات شما همان چیزی هستند که شما انتخاب می کنید.
  • شرکت‌ها خانواده‌ها نیستند. صحنه نبردی در جنگ شهری هستند.
  • تعیین روتین، آزمایش با پاداش ها، جدا کردن نشانه، داشتن برنامه
  • پیروزی‌های کوچک، تلاش‌های پی درپی مزیت‌های سودمند هستند.
  • برای تغییر یک عادت قدیمی باید به یک میل شدید اشاره کرد. شما باید همان نشانه ها و پاداش ها را قبل از آن نگه دارید و با قرار دادن یک روتین جدید، اشتیاق را تغذیه کنید.

  • عادت‌ها قوی اما ظریف هستند. آن‌ها می توانند بیرون از آگاهی ما ظاهر شوند، یا ممکن است عمدا طراحی شده باشند. آن ها اغلب بدون اجازه ما اتفاق می‌افتادند، اما می توانند با تغییرات جزئی شکل بگیرند. آن ها زندگی ما را خیلی بیشتر از آنچه ما درک می‌کنیم شکل می‌دهند – در واقع آن‌ها آنقدر قوی هستند که باعث می شوند مغز ما به استثنای موارد دیگر به آن می چسبد.

  • اشاره به این که سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل، پرخوری، یا دیگر الگوهای جایگزین شده می تواند بدون تلاش واقعی دگرگون شود، آسان است. تغییرات هوشمندانه نیاز کار و خودشناختی میل و اشتیاق محرک رفتارها است.

  • اگر عادات را به درستی نتوانی بفهمی، چیزی وجود ندارد که تو بخواهی انجام بدهی.

  • خواه فروش یک آهنگ جدید، یک غذای جدید، یا یک گهواره جدید، درس همان است: اگر چیز جدیدی را در عادتی قدیمی بپوشانید، درک و فهم آن برای عموم راحت‌تر است.

  • بیشتر اقتصاددان ها عادت کرده اند که شرکت ها درمان شرکت ها به عنوان مکان هایی که همه به یک هدف مشترک اختصاص داده شده اند، عادت دارند یا خیر. در دنیای واقعی، این نحوه کار همه چیز نیست. شرکت ها خانواده های خوشبخت بزرگی نیستند که در آن همه به خوبی با هم کار کنند. در عوض، اغلب محل های کار از زمین هایی ساخته شده اند که در آن مدیران برای قدرت و اعتبار رقابت می کنند. بخش های شرکت ها برای منابع رقابت می کنند و به هدیگر آسیب وارد می کنند تا افتخار همدیگر را بدزدند. مدیران در برابر زیر دستان قرار می گیرند تا کسی بتواند کودتا کند.

  • بهترین سازمان ها اهمیت عادات جاری را درک کرده اند. بدترین سازمان ها به رهبری افرادی بودند که هرگز درباره آن فکر نکردند و سپس از خودشان می پرسند که چرا هیچ کس از دستورات آنها پیروی نمی کنند
  • می خواهید بیشتر ورزش کنید؟ یک نشانه را انتخاب کنید. مانند رفتن به باشگاه، به محض این که از خواب بیدار شدید؛ یک پاداش، مانند اِسموتی های بعد از تمرین های سخت. این که ترشح اندروفین احساس کنید. در نهایت این میل و اشتیاق به شما کمک می کند تا به راحتی هر روز از میان درهای باشگاه رد شوید.

  • رهبران خوب از بحران ها برای بازسازی عادات سازمانی استفاده می کنند.
  • عادت ها می توانند تغییر کنند، اگر ما متوجه شویم چطور کار می کنند.
  • دانشمندان می گویند که عادات زمانی پدیدار می شود که مغز به طور مداوم به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در تلاش است.

  • زمانی که یک عادت پدیدار می شود، مغز کاملا در تصمیم گیری شرکت می کند. کار به سختی کار می کند و یا تمرکز بر روی وظایف دیگر را منحرف می کند. بنابراین اگر عمدا با یک عادت مبارزه کنید – مگر اینکه عادت دیگری را جایگزین پیدا کنید – این الگو به طور اتوماتیک آشکار خواهد شد.

  • تغییرات هر عادتی نیازمند اندازه گیری است.
  • آزمایش ها نشان داده اند که تقریبا تمام نشانه های عادتی به یکی از پنج دسته تقسیم می شوند: وضعیت عاطفی زمان موقعیت عاطفی دیگر افراد بلافاصله قبل از عمل
  • مغز این توانایی شگفت انگیز را دارد که شادی را حتی زمانی که خاطرات آن از بین رفته است، پیدا می کند.
  • این حقیقت وجود دارد که مغز می تواند دوباره برناه ریزی شود. شما باید تعمدانه در موردش فکر کنید.
  • اغلب انتخاب هایی که هر روز انجام می دهیم ممکن است احساس کنند که محصولات تصمیم گیری در نظر گرفته می شوند، اما آن ها اینطور نیستند. آن ها عادت ها هستند.
  • یک شرکت با عادات ناکارآمد نمی تواند به سادگی تغییر کند چون یک رهبر به آن دستور می دهد. بلکه مدیران عاقل به دنبال لحظاتی از بحران هستند – یا درک بحران را ایجاد می کنند – و این حس را پرورش می دهند که چیزی باید تغییر کند، تا زمانی که همه آماده شوند تا الگوهایی که با هر روز زندگی می کنند را بررسی کنند.

آیا کتاب قدرت عادت چارلز دوهینگ ارزش خواندن دارد؟

چیزی که باید در مورد کتاب در وهله اول گفته شود این است که کتاب قدرت عادت جالب است. چارلز دوهینگ نویسنده کتاب Power Of Habit یک روزنامه نگار تحقیقی در نیویورک تایمز است. براساس بسیاری از تحقیقات در دسترس، مطالعات موردی و مشاهدات روانشناسی و روان شناختی، ارائه، به روش منظم، دانش آنچه را که ما آن را عادت می نامیم.

چه چیزی علاقه شما را به عادت برانگیخته است؟

من در ابتدا هشت سال پیش به علم عادت علاقه مند شدم، به عنوان یک خبرنگار روزنامه در بغداد، وقتی که من درباره یک ارتش بزرگ که یک آزمایش در یک شهر کوچک به نام کوفه را شنیدم. سرگرد فیلم‌های ضبط شده انقلاب و شورش را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شده بودند که خشونت و زور توسط جمعی از عراقی‌ها که تا میدان شهر پیش رفته بودند، در طی چندین ساعت، رشد شده بودند. فروشندگان مواد غذایی هم همچنین مردم را نشان می دهند. سپس هر کسی بطری پرتاب می‌کرد.

هنگامی که سرگرد با شهردار کوفه ملاقات کرد او درخواست عجیبی کرد: آیا آن ها فروشندگان مواد غذایی را از میادین اصلی دور نگه می دارند؟ شهردار گفت: البته.

در چند هفته بعد، جمعیتی کوچک نزدیک مسجد کوفه تجمع کرده بودند، جمعیتشان بیشتر شده بود. برخی از مردم شعارهای خشمگینانه‌تری می دادند. در هنگام غروب، جمعیت گرسنه و بی‌قرارتر می شدند. مردم به دنبال فروشندگان سیاری بودند که در اطراف میدان پر کرده بودند ولی در جایی پیدا نمی شدند. تا ساعت 8 شب همه رفته بودند.

من از سرگرد پرسیدم که چطور توانستند با حذف فروشندگان مواد غذایی، رفتار مردم را تغییر دهند؟

دوهیگ گفت: ارتش امریکا، یکی از تجربیات بزرگ شکل‌گیری عادت در طول تاریخ است. درک عادات، مهم‌ترین چیزی که من در ارتش یاد گرفتم. زمانی که به امریکا برگشتم به این موضوع علاقه‌مند شدم.

حتما این مطلب را بخوانید : با خلاصه کتاب قدرت عادت به عادات خوب و بد خود پی خواهید برد. | انتشارات هورمزد

آیا عادت‌های خودتان در نتیجه نوشتن این کتاب تغییر کردند؟

از زمان شروع این کتاب 30 پوند را از دست دادم، دلیلش این است که من یاد گرفته ام که عادات خود را تشخیص دهم و چگونه آن ها را تغییر دهم.

برای مثال، میل کردن، من هر روز عادت بدی داشتم که هر روز بعدازظهر یک عدد کلوچه بخورم. با یاد گرفتن این که چطور عادتم را تجزیه و تحلیل کنم، سر در بیاورم که دلیلی برای هر روز رفتن به کافه‌تریا وجود ندارد، به دلیل این که هر روز هوس بیسکویت شکلاتی می‌کنم.

به این دلیل که میلی شدید به اجتماعی‌بودن داشتم. و این پاداش واقعی من برای است. این نشانه رفتارم است که نشانگر به طور خودکار بلند می‌شوم که به سوی کافه‌تریا می روم که دقیقا زمانی از روز باشد.

بنابراین من عادتم را بازسازی کردم: در حدود 3:30 بعدازظهر خمیازه‌کشان از پشت صندلی بلند می‌شوم، به اطرافم نگاه می‌کنم تا کسی را پیدا کنم و به اندازه 10 دقیقه با او گپ بزنم. من حتی دیگه در این مورد فکر نمی‌کنم. خودکار است. عادت است. من 6 ماه شیرینی نخورده‌ام.

شگفت انگیزترین استفاده از عاداتی است که شما کشف کردید؟

شگفت‌انگیزترین چیزی که من آموختم این است که چگونه شرکت‌ها از علم دانش عادت‌ها برای علم و تاثیر و آن چیزی که خرید می‌کنیم.

برای مثال، هدف، خرده‌فروشی بزرگ را در نظر بگیرید. هدف همه نوع داده را بر روی هر فروشنده ای که می تواند، شامل چه شما ازدواج کنید یا بچه‌دار بشوید، بخشی از شهری که شما در آن زندگی می‌کنید، مقدار پولی را که به دست‌ می‌اورید، با این اطلاعات، سعی می کند عادات فردی و منحصر به فرد مصرف کننده را تشخیص دهد.

چرا؟ از آنجا که هدف این است که این لحظات خاص زمانی که عادات ما انعطاف پذیر می شوند وجود دارد. مثلا وقتی یک خانه جدید می خریم یا ازدواج می کنیم یا بچه دار می شویم، عادت های خرید ما در حال تغییر هستند. تخفیف به‌موقع یا تبلیغات می تواند ما را متقاعد کند که به یک روش کاملا جدید خرید کنیم.

بنابراین هدف ما عادات ما را مورد مطالعه قرار می دهد تا ببینیم آیا آن ها می توانند رویداده ای مهم زندگی را پیش بینی کنند یا خیر. و این شرکت بسیار موفق است. اغلب اوقات، آن ها می دانند که چه چیزی در زندگی چه کسی بهتر از آن والدین شخصی است.

حتما این کتاب را نیز ببینید : عادت‌های اتمی نوسازیِ عادت‏‌هایی جهت برجسته‏‏‌کردن نقاط قوت و ضعف‏، شیوۀ سریع و سبکی برای نوسازی ذهن و جذاب‏‌ترساختن عادت است.

نظر مشهورترین افراد دربارۀ‌ کتاب قدرت عادت

تعداد کمی کتاب راهنمای لازم برای کسب وکار و زندگی‌وکار هستند. نیروی عادت یک استثنا است. چارلز دوهیگ نه تنها توضیح می دهد که چگونه عادت ها شکل می گیرند اما چگونه می توان آن ها را با لگد زدن آغاز کرد و به زمان خوبی آویزان شد. فاینشنال تایمز

لذت‌بخش، سرگرم‌کننده، شگفت‌انگیز،‌ نگاه جدی به علم تغییر عادت و تغییر شکل دادن. مجله نیویورک تایمز

نشانه: پوشش را ببینید، روتین: کتاب را ببینید، پاداش: به طور کامل با مهارت انجام دهید. مجله بلومبرگ بیزینس

بررسی تازه ای از این که چگونه رفتارهای روتین ادامه می یابند و آیا مستعد تغییر هستند. داستان هایی که چارلز دوهیگ با هم بافتن کرده اند، همگی در سمت راست خود جذاب هستند، اما بعد از ازدواج با عادات او، بعد اضافه می کنند. آسوشیتدپرس

در طی چند سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد نحوه شکل دادن عادات ما صورت گرفته است و این اثر به زیبایی در کتاب جدید قدرت عادت توصیف شده است. دیوید برک (مجله نیویورک تایمز)

در طی چند سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد نحوه شکل دادن عادات ما صورت گرفته است و این اثر به زیبایی در کتاب جدید قدرت عادت توصیف شده است. دیوید برک (مجله نیویورک تایمز)

کتاب درجه اول، براساس حجم چشمگیر تحقیقات و ارائه درست تعادل بین جدیت فکری و مشاوره عملی در مرود این‌که چگونه عادات بد خود را ترک کنیم. اکونومیست

از زمانی که کتاب قدرت عادت را خوانده‌ام؛ از چارلز دوهیگ؛ بهترین روزنامه‌نگار نیویورک تایمز؛ کسب وکار و سازمان‌هایی که روتین های مثبت را برای آن‌ها که سازنده‌تر و شادتر می سازد.(واشنگتن پست)

واقعا خارق‌العاده است… کتابی که برخوردی شگفت‌انگیز و گاهی آشفته بین درک علمی علم عادات و نحوه تشکیل آن‌ها، چگونه آن‌ها شکل بگیرند، چگونه آنها شکسته و تغییر پیدا می‌کنند، در بین این چیز‌ها، برای استفاده از این دانش برای هدایت عادات و پول شما است.(وایر)

اگر چارلز دوهیگ در مورد علم عادت صحبت می‌کند، باعث می‌شود که ما فکر کنیم از دست عادت‌های بد رهایی پیدا کنیم. در عوض، چیزی که مورد نیاز است این است که به مدیران آموزش دهید تا نشانه هایی که منجر به این عادات بد و پاداش ها می شوند را شناسایی کنند، و سپس روتین‌های جایگزین دیگری را یاد بگیرند که منجر به پاداش های مشابه، یعنی موفقیت کسب وکار و شخصی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...