سبد خرید

کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی

خرید کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی نوشته افسانه اوضاعی و سعید خزائی

کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی نوشته افسانه اوضاعی و سعید خزائی با معرفی 65 روش از مهم‌ترین و باارزش‌ترین ابزارهای موجود در تحلیل راهبردی معاصر است.
کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگری سازمانی به گونه ای طراحی شده است که مرجعی جامع برای تحلیلگران راهبردی با تجربه و نیز آغازی دسترس پذیر برای افراد تازه کار در حوزه ی تحلیل راهبردی باشد، از جمله کسانی که در حوزه ای دیگر مسئولیت حرفه ای دارند، اما از جانب سازمانشان برای طراحی و اجرای فرایند تحلیل راهبردی موظف شده اند.

کتاب از تحلیل تا آینده نگاری راهبردی سازمانی | افسانه اوضاعی و سعید خزائی

کتاب از تحلیل تا آینده نگاری راهبردی سازمانی؛ 65 روش
نویسنده: افسانه اوضاعی و سعید خزائی / ناشر: هورمزد
تعداد صفحه:
قیمت: تومان
قطع: رقعی
چاپ: دورنگ
شــــابک: 7-63-6958-600-978
نوبت چاپ: اول، 1398

کتاب از تحلیل تا آینده نگاری سازمانی

پیشگفتار: کسب دانش برای پیش‌بینی است و پیش‌بینی برای کسب قدرت
مقدمه:هدف و سازمان‌دهی متن
بخش اول: بنیان‌های راهبردی و آینده‌نگاری سازمانی
فصل اول: مقدمه‌ای بر تحلیل راهبردی و آینده‌نگاری سازمانی
فصل دوم : هاب آینده‌های راهبردی : طراحی برنامه‌ای سفارشی برای خلق آینده‌نگاری سازمانی
بخش دوم: ابزارهای و روش‌هایی برای تحلیل راهبردیو آینده‌نگاری سازمانی
فصل سوم: ابزارهای راهبردی برای تشخیص واقعیت‌ها و منابع مالی یک سازمان
فصل چهارم: ابزارهای راهبردی تحلیل ظرفیت‌ها و معماری دورن سازمانی
فصل پنجم: ابزارهای راهبردی برای ارزیابی محصصولات کنونی و احتمالی سازمان
فصل ششم: ابزارهای راهبردی برای درک نیازهای مصرف‌کنندگان و پیش‌بینی رفتارهای آینده آن‌ها
فصل هفتم: ابزارهای راهبردی ارزیابی رقیبان و پیش‌بینی رفتارهای آینده آن‌ها
فصل هشتم: ابزارهای راهبردی برای درک پویایی کنونی و آینده زیست بوم رقابتی سازمان
فصل نهم: ابزارهای راهبردی برا یتشخیص زنجیره های سببی و پیش‌بینی آینده‌های ممکن
فصل دهم: ابزارهای شناسایی و ارزیابی راهبردهای بالقوه سازمانی
منابع

افسانه اوضاعی و سعید خزائی نویسنده کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی

متاسفانه شرح حال دقیقی از دکتر افسانه اوضاعی در دسترس نیست. تنها می دانیم که او در سمت معاون مدیرعامل در حوزه ی فناوری اطلاعات در بانک تجارت فعالیت می کند.
دکتر سعید خزائی دانش آموخته ی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است و همچنین دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه شهید بهشتی است او همچنین دارای مدرک دکترای منابع انسانی و آینده پژوهشی نیز هست. او عضو هیئت علمی و دانشیار دوره های آینده پژوهی در دانشگاه تهران است. وی همچین در سمت رئیس مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران نیز فعالیت می کند. وی همچین چندین کتاب در حوزه ی آینده پزوهی تالیف کرده است.

روش‌های سنتی تخصیص هزینه‌های سربار در سازمان‌ها از فرمول ساده‌ای برای تقسیم هزینه‌های غیر مستقیم میان واحدهای سازمانی استفاده می‌کند.
چنین روش‌هایی بر این فرض استوار است که استفاده هر واحد از خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات، تعمیر و نگهداری، دفتری، متابع انسانی، حقوقی و حسابداری عمومی سازمان، فعالیت های ازتقای نشان تجاری و خدماتی همانند برق و آب به طور مستقیم متناسب با هزینه‌های مستقیم این واحد و یا تعداد کارکنان آن است (تعداد معادل کارکنان تمام وقت).
گاه، استفاده از این‌گونه شیوه های حسابداری بیش از اندازه ساده، می‌تواند نشان دهد که محصول یا خط خاصی از کسب و کار، سودآور یا غیر سودآور است، در حالی که خلاف آن نیز حقیقت دارد. ممکن است اینگونه تحلیل های مالی گمراه کننده، تصمیم گیری راهبردی سازمان را مختل کند.

جعبه ابزاری تحلیل راهبردی برای تحلیلگران معاصر

کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی می کوشد با رویکردی راهبردی، شیوه‌ها و روش‌های تحلیل محیط، شناسایی عوامل و بازیگران تحلیل آینده‌های احتمالی گوناگون راهنمای کاربردی برای مدیران، کارشناسان و صاحبان کسب‌وکارها، شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد.
اهمیت کتاب به خوبی می تواند این مطلب را نشان دهد که چگونه یک سازمان می‌تواند آینده‌های احتمالی، فرصت‌ها و تهدیدهای نهفته در این آینده‌ها را شناسایی کند و سپس مسیرهای آینده را بررسی کرده و بهترین راه برای موفقیت را شناسایی کند.
افسانه اوضاعی و سعید خزائی کتاب را به گونه‌ای سازمان‌دهی کرده‌اند  که در مسیر تحلیل محیط تا آینده‌نگاری شما را همراهی می‌کند. جعبه ابزار آینده نگاری راهبردی عملیاتی برای طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها را در اختیارتان قرار دهند.

کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی آینده‌پژوهان، دانشجویان و اساتید و صاحبان کسب‌و‌کار، مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌ها و استراتژیست‌ها توصیه می‌شود. امیدواریم این کتاب جامع و کاربردی گامی ددر مسیر گسترش آینده‌اندیشی و آینده نگاری در سطوح مختلف جامعه باشد.

در صورتی که کامیاب خواهیم بود که بتوانیم در زمینه فرهنگ دوراندیشی، پایداری، کنکاش، خلاقیت و خلق هوشمندانه آینده پیشرفت داشته باشیم. چنین پیشرفتی می‌تواند دستیابی به دنیایی آرام‌تر، صلح جویانه‌تر و پایدارتر را ساخته و جهانی بهتر برای آینده‌گان به ارمغان آورد.

کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده نگاری سازمانی | 65 روش برای تحلیلگران معاصر

در خلاصه کتاب از تحلیل راهبردی تا آینده‌نگاری سازمانی می‌آموزیم:

در فصل‌های اول و دوم مقدمه‌ای کلی بر روش تحلیل راهبردی و معاصر مطرح می‌کنند که بنیان مفهومی کتاب را تشکیل می‌دهد. در بحث با ارائه خلاصه‌ای از راهبرد رقابتی و محیط راهبردی در حال رشد آغاز می‌کنیم که در آن سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند انتظار داشته باشند مزایای رقابتی بی‌چون و چرایی به دست آورند.

فصل دوم راهنمای گام‌به‌گامی برای طراحی فرایند سفارشی تحیل راهبردی در سازمان‌ها امروزی فراهم می‌سازد. این فصل با توصیف مفهوم مرکز آینده‌ی راهبردی در راستای توسعه‌ی آیندهنگاری راهبردی است که در هر سازمانی حیاتی است.

فصل سوم ابزارهای مدیریتی راهبردی شناخته شده‌ای را توسیف می کند که می توان از آن ها برای تشخیص واقعیت های مالی که سازمان ها با آن مواجه می شوند استفاده کرد. برای هر ابزار، ملحظات عملی درباره کارکرد آنو توصیه هایی برای ایجاد مهارتی عمیق‌تر در آن استفاده می کنیم.

فصل چهارم ابزارهایی را بررسی می‌کنیم که از آن‌ها می توان برا یتحلیل ساختارهای داخلی، نظام و فرایندها و ظرفیت‌های یک سازمان استفاده کرد.
در فصل پنجم به بررسی و پیشنهاد ابزارهایی اشاره دارد که می توان از آن‌ها برای تحلیل تک محصولی و یا خطوط تولید کنونی و احتمالی آینده یک سازمان، از دیدگاه راهبردی بهره گرفت.
فصل ششم روش‌های بررسی می‌کنیم که می‌توان از آن‌ها برای درک نیازها و رفتارهای آینده‌ی پیش بینی شد‌ی مشتریان کنونی و احتمالی سازمان بهره گرفت.
فصل هفتم درباره ابزارهایی سخن می‌گوید که می‌تواند از آن‌ها برای ارزیابی ماهیت و فعالیت‌های رقیبان سازمان و تلاش برای پیش‌بینی رفتارهای آینده آن‌ها استفاده کرد.
فصل هشتم ابزارهایی که توصیف می‌کنیم که می‌توان از آن‌ها برای پویایی کنونی زیست بوم رقابتی سازمان و پیش بینی رفتار آینده استفاده کرد.
فصل نهم، ابزارهایی را بررسی می کنیم که می توان از ان هابرا یتحلیل زنجیره‌های سببی که وقایع گذشته، حال و آینده را به یکدیگر  پیوند می دهد استفاده کرد.

در حال بارگذاری ...