سبد خرید

چرا باید از 48 قانون قدرت رابرت گرین بترسیم؟

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت از پر چالش ترین خصیصه تاریخ پرده برمی‌دارد. قدرت، همواره آرزوی آدمی در طول تاریخ بوده است. نمی‌توان کتمان کرد که ذات اصلی انسان برای قدرت ارزش خاصی قائل است. البته این موضوع در برخی کمرنگ‌تر و در برخی دیگر پررنگ‌تر جلوه می‌کند.48 قانون قدرت کتابی است که به دست آوردن این خصیصه پرحرف و حدیث انسانی را در قالب قوانین متعدد به شما می‌آموزد. رابرت گرین در این کتاب، بی پرده و بدون حاشیه از بایدها و نبایدهایی که به قدرتمند شدن افراد می‌انجامند، صحبت می‌کند. با این حساب اگر از کسانی هستید که دوست دارید در محیط کار یا اجتماع به عنوان فردی قدرتمند شناخته شوید. بدون شک خرید کتاب 48 قانون قدرت برای شما جذاب خواهد بود.

خرید کتاب 48 قانون قدرت و رابرت گرین
خرید کتاب 48 قانون قدرت و رابرت گرین

باید قدرت را به دست آورد یا از آن دوری کرد؟

پیش از این که کتاب عجیب اما خواندنی 48 قانون قدرت را مطالعه کنید لازم است درباره این ویژگی متفاوت انسانی که مانند شمشیری دولبه عمل می‌کند بیشتر بدانید. به طور معمول هنگامی که صحبت از قدرت به میان می‌آید، اغلب افراد به یاد سیاستمداران نیرنگ باز و افراد منفور تاریخ می‌افتند که به واسطه قدرت یا به بهانه قدرت، اجتماع اطراف خود را متحمل دردها و بلایای بسیاری کرده‌اند. اما سؤال اینجاست که آیا قدرت همیشه همینقدر رذیلانه است؟

بسیاری از افراد معتقد هستند به دست آوردن قدرت تمایلی است که در پنهان‌ترین ابعاد هر انسانی وجود دارد. حتی اگر آن را انکار کند. اما این تمایل پنهان می‌تواند در جهت پیشرفت و رشد نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این همان مسئله‌ای است که در کتاب 48 قانون قدرت به آن پرداخته شده است.

شما ممکن است برای موفقیت در محیط کار خود نیاز به قدرت داشته باشید و یا برای محافظت از اعضای خانواده خود. با این حساب قدرتمند بودن همیشه به معنای پست و رذیل بودن نیست. تا وقتی که بتوانید از آن در جهت رشد و توسعه فردی و اجتماعی استفاده کنید.

رابرت گرین نویسنده کتاب 48 قانون قدرت
رابرت گرین نویسنده کتاب 48 قانون قدرت

رابرت گرین | نویسنده‌ای جسور در دنیای معاصر

گرین، نویسنده 63 ساله آمریکایی است که تا پیش از نوشتن و انتشار کتاب 48 قانون قدرت، به حرفه‌های مختلفی مشغول بود. اما در نهایت، هنگامی که در سال 1998 این کتاب را به عنوان اولین اثر خود منتشر کرد، در میان مردم دنیا به عنوان یک نویسنده موفق شناخته شد. بسیاری از افراد این اثر رابرت گرین را نامرتبط با کتاب شهریار ماکیاولی نمی‌دانند.

شاید این خود یکی از دلایل به شهرت رسیدن این کتاب پرفروش باشد. اما آنچه مسلم است، مفاهیم عمیق و حیرت انگیزی که در 48 قانون قدرت آورده شده‌اند. به قدری پرطرفدار هستند که بسیاری از مجلات روز دنیا را وادار به واکنش کرده‌اند.

گرین علاوه بر این کتاب آثار دیگری از جمله هنر اغواگری و 33 استراتژی جنگ را نیز منتشر کرده است که آن‌ها نیز خوانندگان بسیاری در سراسر دنیا دارند. به نظر می‌رسد این نویسنده یکی از جسورترین نویسندگان قرن حاضر است. نویسنده‌ای که مفاهیمی پرحاشیه را در اختیار عموم مردم گذاشته و مسیری متفاوت را به سمت قله موفقیت به آنان معرفی می‌کند.

متعهد بودن یکی از 48 قانون قدرت| خرید کتاب 48 قانون قدرت
متعهد بودن یکی از 48 قانون قدرت| خرید کتاب 48 قانون قدرت

قوانین مهم کتاب 48 قانون قدرت

رابرت گرین در 48 قانون قدرت، دقیقاً 48 قانون خاص را به همراه مثال‌هایی واضح به شما معرفی می‌کند تا به کمک آن‌ها بتوانید جایگاه خود را در زندگی یا کسب و کار خود، ارتقاء ببخشید. ناگفته نماند برخی از این قانون‌ها از نظر برخی افراد بحث برانگیز هستند. اما قطعاً بدون مطالعه کامل کتاب نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد. در ادامه چند مورد از قوانینی را که گرین در کتاب 48 قانون قدرت به خوانندگان خود معرفی و توصیه می‌کند، بیان خواهیم کرد.

  • اهداف‌تان را پنهان کنید

یکی از مهم‌ترین قانون‌های رابرت گرین در ارتباط با به دست گرفتن قدرت، پنهان کردن هدف‌ها است. او معتقد است نباید اجازه دهید مخاطب شما از نیت‌تان و اهدافی که در سر دارید بویی ببرد. پس باید او را در ابهام یا در اشتباه نگه دارید. زیرا اگر بداند به چه مقصد و هدفی فکر می‌کنید می‌تواند خود را برای دفاع و شکست دادن شما آماده کند.

  • کمتر از آنچه نیاز است صحبت کنید

موضوعی دیگر که رابرت گرین در 48 قانون قدرت مطرح می کند، کم صحبت کردن است. به عقیده رابرت گرین مبهم و غیرقابل فهم بودن یکی از رموز موفقیت به شمار می‌رود. پس بهتر است کمتر صحبت کنید و مرموزتر به نظر برسید. البته لازم نیست دیگران را دچار سوءظن کنید یا صحبت‌هایی طعنه آمیز داشته باشید. تنها کافیست به همان اندازه نیاز سخن بگویید و از پرحرفی درباره خود و برنامه‌های‌تان بپرهیزید.

متعهد بودن یکی از 48 قانون قدرت| خرید کتاب 48 قانون قدرت
متعهد بودن یکی از 48 قانون قدرت| خرید کتاب 48 قانون قدرت
  • به هر طریقی جلب توجه کنید

شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر بیاید. اما نویسنده اعتقاد دارد جلب توجه کردن به هر قیمتی، حتی از طریق منفی آن، لازمه به قدرت رسیدن است. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین قوانین در 48 قانون قدرت این است که در ذهن افراد به عنوان یک فرد مهم، متفاوت و مرموز باقی بمانید. پس باید سعی کنید از هر راهی که می‌توانید، اما بدون لو دادن اهداف‌تان، توجه دیگران را به خودتان جلب نمایید.

  • از افراد ناراضی دوری کنید

نارضایتی و بدبختی احساسی مسری به نظر می‌رسد. پس اگر می‌خواهید با احساس خوشبختی و خشنودی زندگی کنید، از افرادی که همواره ناراضی و پر از انرژی منفی هستند دوری کنید. در عوض افرادی را برای معاشرت انتخاب نمایید که سرشار از خوش اقبالی و خشنودی هستند. مطمئن باشید تأثیر آن را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

اصل مهم 48 قانون قدرت: برای کمک گرفتن از دیگران روی منافع آنان تأکید کنید.

 در جایی از کتاب، رابرت گرین توضیح می‌دهد که کمک گرفتن از دیگران چقدر می‌تواند برای رسیدن به قدرت، لازم باشد. اما یک قانون مهم در این باره وجود دارد. او معتقد است شما نباید کمک دیگران را با خواهش و با تکیه بر مهربانی و لطف آنان دریافت کنید. بلکه باید منافع آن‌ها را در نظر بگیرید. به عبارتی کاری کنید که دیگران نیز از کمک گرفتن به شما، منفعتی دریافت کنند. به این ترتیب به آن‌ها نشان می‌دهید که نباید ارزش شما را نادیده بگیرند.

  • دور خود دیوار نکشید، انزوا خطرناک است.

هر چند در جایی از کتاب 48 قانون قدرت، نویسنده توصیه می‌کند زیاد از حد در دسترس نباشید تا بی‌ارزش نشوید. اما در این قانون نیز توصیه می‌کند از انزوا دوری کنید. درست است که نباید همیشه و همه جا حضور داشته باشید. اما منزوی شدن و دوری از اجتماع، روابط شما را با افراد قدرتمند و دانشمندان کم می‌کند و این اصلاً به نفع شما نخواهد بود.

باید در جامعه به حد کافی حضور داشته باشید، با دیگران معاشرت نمایید و دوستان و متحدانی پیدا کنید. به این ترتیب تنها و بی‌پشتوانه نخواهید بود.

متعهد بودن یکی از کتاب قانون قدرت | خرید کتاب 48 قانون قدرت
متعهد بودن یکی از کتاب قانون قدرت | خرید کتاب 48 قانون قدرت
  • تنها به خودتان متعهد باشید

رابرت گرین باور دارد، جانب داری از دیگران و متعهد بودن به کسی غیر از خود، شما را از قدرتمند شدن دور می‌کند. یکی از 48 قانون قدرت این است که در جدال دیگران با هم وارد نشوید و بی‌طرف بمانید. این استقلال و تعهدی که به خود دارید می‌تواند کلید در دست گرفتن قدرت باشد.

  • چوپان را مورد هدف قرار دهید تا گوسفندان پراکنده شوند

برای مقابله با یک مشکل، منبع اصلی آن را پیدا کنید. اگر می‌خواهید گروهی را شکست دهید، پیش از همه رئیس و قدرت اصلی آن گروه را شناسایی کرده و به او حمله کنید. با این کار دیگر اعضای گروه نیز متفرق می‌شوند.

  • طرز فکر خود را داشته باشید اما در رفتار شبیه دیگران باشید

یکی دیگر از قانون‌هایی که در کتاب 48 قانون قدرت به آن توصیه می‌شود این است که ایده‌های خاص و متفاوت خود را جار نزنید. بسیاری از مردم نمی‌توانند در برابر طرز فکرهای متفاوت رفتار معقولی داشته باشند. آن‌ها شما را درک نخواهند کرد. بلکه فکر می‌کنند تنها می‌خواهید توجه جمع را جلب کنید.

پس در این‌گونه موارد باید مانند دیگران رفتار کنید. اما در برابر افراد خردمند می‌توانید ایده‌های خود را بازگو کنید. آن‌ها حتی اگر به طرز فکر شما باور نداشته باشند، توانایی پذیرش آن را خواهند داشت و رفتار غیرمعقولی نشان نمی‌دهند.

  • از قوه تخیل مردم کمک بگیرید

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت یک نکته مهم را به شما یادآوری می‌کند. آن این است که اغلب افراد، دنیای خیالی و رویایی را به دنیای واقعی ترجیح می‌دهند. با وجود این که دروغ است. از این موضوع برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. تصویری رویایی برای مخاطب ترسیم کنید تا به شما اعتماد کند. گفتن حقیقت در بسیاری از موارد چیزی جز دلسردی به دنبال ندارد.

این‌ها تنها نمونه‌هایی از 48 قانون قدرت رابرت گرین بودند. موارد دیگری از جمله “رفتاری مانند یک پادشاه داشته باشید”، “جسور باشید”، “زمان خود را مدیریت کنید”، “نقاط ضعف دیگران را پیدا کنید”، “از آب گل آلود ماهی بگیرید”، “کاری نکنید کامل به نظر برسید” و … از دیگر قانون‌هایی هستند که در این کتاب پرطرفدار مطالعه خواهید کرد.

رابرت گرین و کتاب 48 قانون قدرت | دلایل خرید کتاب 48 قانون قدرت
رابرت گرین و کتاب 48 قانون قدرت | دلایل خرید کتاب 48 قانون قدرت

کتاب 48 قانون قدرت؛ تولد یک انسان جدید

بدون شک مطالعه این کتاب، اگر همراه با عمل باشد، تأثیر بزرگی بر رفتار و به تبع آن، زندگی شما خواهد داشت. حتی می‌توان گفت از شما انسان جدیدی خواهد ساخت. نکته قابل توجه این است که قادر باشید از هر قانون در موقعیت مورد نیاز استفاده کنید. در این صورت می‌توانید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با سیطره پیدا کردن بر دیگران، در حوزه مورد نظرتان به قدرت برسید.

علاوه بر این خواندن کتاب 48 قانون قدرت به شما کمک می‌کند نسبت به حقه‌ها و ترفندهای دیگران برای سلب قدرت از شما، آگاه باشید. در واقع مطالعه این کتاب، یک تیر و دو نشان است و از هر دو جهت شما را به هدفی که می‌خواهید نزدیک‌تر می‌کند.

خرید کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین

برگ برنده کتاب 48 قانون قدرت

از جمله مزایایی خرید کتاب 48 قانون قدرت برشمرد، به قرار زیر هستند:

  • قوانین کتاب برگرفته از طبیعت و سرشت انسانی هستند. در نتیجه در دنیای واقعی قابل پیاده سازی هستند.
  • این قوانین در موقعیت‌های گوناگون زندگی کاربرد دارند.
  • ریسک شکست را در چالش‌های مختلف زندگی یا کسب و کار، پایین می‌آورند.
  • هوشیاری و آگاهی انسان را نسبت به تک تک اتفاقاتی که پیرامونش رخ می‌دهد، بالا می‌برند.
  • رد پای بسیاری از قانون‌های این کتاب را می‌توان در تاریخ نیز مشاهده کرد.
  • این قوانین نه فقط برای کسب قدرت بلکه برای نگه داشتن آن نیز کاربردی هستند.
راه‌های استفاده از 48 قانون قدرت|خرید کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین
راه‌های استفاده از 48 قانون قدرت|خرید کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین

چرا نباید 48 قانون قدرت را مطالعه کنید؟

با وجود مزایایی که برای مطالعه این کتاب برشمرده شد، برخی افراد بر این باور هستند که برخی از قوانین رابرت گرین، غیراخلاقی به نظر می‌رسند. گویی این نویسنده مردم را تشویق به سوءاستفاده از یکدیگر، پنهان کاری و جاسوسی می‌کند. اما باید این واقعیت را پذیرفت که به دست آوردن قدرت محض، نیاز به رفتاری سیاست‌مدارانه دارد. این به معنای زدن مهر تأیید بر آسیب زدن به دیگران نیست. اما شاید در بازی قدرت، کمی پنهان کاری یا حتی فریب لازم باشد.

این انتخاب شماست که بپذیرید فردی مرموز و سیاست‌مدار اما قدرتمند باشید یا فردی کاملاً صادق و بی‌شیله پیله اما معمولی. 48 قانون قدرت رابرت گرین اذعان می‌کند که ایستادن بر بلندترین قله‌های قدرت، بدون ذره‌ای فریب یا سیاست، به نظر ممکن نمی‌رسد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود مطالعه این کتاب کمی چالش برانگیز باشد تغییری است که در دیدگاه افراد نسبت به دیگران ایجاد می‌کند. هر چند شما با آگاهی از این قوانین نسبت به دنیای پیرامون خود هوشیارتر خواهید شد. اما ممکن است کمی بدبینی نیز در ذهن شما رخنه کند که چندان خوشایند نیست.

نکات منفی 48 قانون قدرت

از جمله معایب این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کتاب ایگو یا وجه خودخواهانه شخصیت انسانی را تقویت می‌کند.
  • به نظر می‌آید تمام قوانین کتاب حول محور خود شخص و بدون توجه به دیگران وضع شده‌اند.
  • در مواردی به نظر می‌رسد برخی از قانون‌ها در تناقض با یکدیگر هستند و این موضوع فهم آن‌ها را برای خوانندگان دشوار می‌کند.
  • قضاوت را بر عشق و دوستی ارجحیت می‌دهد.
  • شک و تردید در روابط ایجاد می‌کند.
  • ترفندهایی به ظاهر فریب کارانه پیشنهاد می‌دهد.

با تمام این تفاسیر، پیشنهاد می‌شود تنها به خواندن چند برش از کتاب یا نگاه کردن به فهرست آن بسنده نکنید. همچنین قضاوت درباره آن را به بعد از خرید کتاب 48 قانون قدرت و مطالعه کامل این کتاب موکول نمایید. فراموش نکنید افراد و نشریات بسیاری بعد از مطالعه این کتاب به تحسین آن پرداخته‌اند. پس بدون شک با اثری ارزشمند روبرو هستید. اثری که ارزش حداقل یک بار خواندن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...