سبد خرید

 هفت کتاب توسعه فردی که همه باید بخوانند؟

توسعه فردی ، پیشرفت در زندگی و دستیابی به سطوح بالاتر خواسته هر انسانی است که در دنیای امروز زندگی می‌کند. برای رسیدن به این خواسته باید در مسیر توسعه فردی قدم گذاشت. به همین دلیل است که یافتن بهترین کتاب توسعه فردی این روزها دغدغه مهم افرادی است که می‌خواهند بستری برای رشد شخصیت خود و به دنبال آن دستیابی به آرزوهای‌شان فراهم نمایند. اما بهترین کتاب‌ها در این حوزه کدام هستند؟ آیا می‌توان به این کتاب‌ها به عنوان منابع علمی و کاربردی اعتماد کرد؟ اصلاً توسعه فردی خود دقیقاً به چه معناست؟ در این مطلب قرار است پاسخ تمام این سؤالات را در کنار یکدیگر بررسی کنیم.

توسعه فردی

توسعه فردی به چه معناست؟

پیش از این که به مطالعه چندین کتاب توسعه فردی بپردازیم باید بدانیم قرار است درباره چه چیزی مطالعه کنیم. توسعه فردی در واقع مجموعه‌ای از مهارت‌های گوناگون است که کسب آن‌ها شما را برای رسیدن به اهداف‌تان تجهیز می‌نماید و موجب رشد شخصیت شما می‌شود. افرادی که به شناخت عمیق و درونی خود متعهد هستند، روی نقاط ضعف خود کار می‌کنند، در پی راهی برای برقراری آرامش ذهن هستند، مهارت‌های جدیدی را می‌آموزند و… نمونه‌ای از افرادی هستند که قدم در مسیر توسعه فردی گذاشته‌اند. در واقع این افراد از یکجا ماندن پرهیز می‌کنند و مسیر رشد را هر چقدر هم که دشوار باشد به دیگر مسیرها ترجیح می‌دهند.

مطالعه کتاب توسعه فردی بدون شک می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای رشد باشد. از آن جایی که تعداد این کتاب‌ها بسیار زیاد است، در ادامه هفت مورد از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. به این امید که به کمک این کتاب‌ها بتوانید مهارت‌های خود را ارتقاء ببخشید و با تغییر سبک زندگی خود در مسیر رشد و خلاقیت قرار بگیرید.

تاثیر کتاب اثر لاته در توسعه فردی

“اثر لاته”، چند گام کوچک تا ثروتمند شدن

چه کسی می‌تواند ادعا کند به ثروتمند شدن فکر نمی‌کند؟ تبدیل شدن به فردی ثروتمند یکی از اهدافی است که اغلب انسان‌ها در سر دارند. اما چند درصد افراد به این هدف دست پیدا می‌کنند؟ یک کتاب توسعه فردی پرطرفدار در کل دنیا که دستیابی به این هدف را در آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش به شما می‌آموزد، کتاب اثر لاته، نوشته دیوید باخ و جان دیوید یامان است. بدون شک رسیدن به استقلال مالی نیز یکی از مراحل توسعه فردی است که اتفاقاً بسیاری از افراد به خوبی از پس آن بر نمی‌آیند. مدیریت مالی یک زندگی و برنامه ریزی صحیح برای آینده نیاز به دانش و آموختن دارد. این دانش در کتاب توسعه فردی اثر لاته در قالب یک داستان جذاب در مورد دختر جوانی به نام زوئی، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نویسندگان این کتاب خود از افرادی هستند که سال‌هاست در زمینه مدیریت مالی موفق عمل کرده‌اند. به این ترتیب اعتماد به تجربه این افراد می‌تواند کلیدی برای کسب مهارت‌های مالی باشد. در این کتاب توسعه فردی شما می‌آموزید ثروتمند بودن یا ثروتمند شدن لزوماً ارتباطی با میزان درآمد شما ندارد. به طوری که بسیاری از افراد را می‌توان پیدا کرد که درآمدهای بالایی دارند اما حساب پس انداز آن‌ها کاملاً خالی است و یا حتی مقروض هستند. جان یامان و دیوید باخ در اثر لاته به شما می‌آموزند چگونه با گام‌هایی کوچک به نتایجی بزرگ در مدیریت مالی زندگی خود دست پیدا کنید. این یک فرصت استثنایی برای شماست تا با صرف چند ساعت و مطالعه یک کتاب غنی، به یکی از اهداف مهم خود نزدیک‌تر شوید.

کتاب نترس باش در توسعه فردی

“نترس باش”، بهترین کتاب توسعه فردی برای پرورش شجاعت

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر شجاع‌تر بودید، زندگی شما اکنون چقدر متفاوت بود؟ این شجاعت می‌تواند در راه اندازی کسب و کار مورد علاقه‌تان خود را نشان دهد یا در انتشار یک مقاله جنجالی و … آنچه مسلم است این است که نترس بودن یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به موفقیت به شمار می‌رود. در کتاب توسعه فردی نترس باش، این ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید خود را در مسیر تحقق اهداف‌تان یاری نمایید.

جین کیس در کتاب محبوب نترس باش، به شما می‌آموزد چگونه از دایره امن زندگی‌تان بیرون بیایید تا بتوانید از فرصت‌های استثنایی متعددی که پیرامون‌تان است بهترین بهره را ببرید. او در این کتاب توسعه فردی شما را با حقایقی شگفت انگیز از موفق‌ترین افراد در دنیا آشنا می‌سازد تا بدانید تنها شما نیستید که در مواجهه با تصمیمات مختلف، گاهی با ترس روبرو می‌شوید. اما اقدام جسورانه شما در این مواقع می‌تواند سرنوشت‌تان را از فردی معمولی به یک شخص موفق در دنیا تغییر دهد. با این حساب اگر شجاعت یکی از ویژگی‌هایی است که دوست دارید به شخصیت خود اضافه کنید، حتماً کتاب نترس باش را مطالعه نمایید.

کتاب اثر مرکب

کتاب توسعه فردی اثر مرکب، راهنمای تصمیمات طلایی

احتمالاً تعداد کتاب‌هایی که در حوزه موفقیت به نگارش درآمده‌اند، قابل شمارش نیست. اما چرا در این میان کتابی مانند اثر مرکب تا این اندازه در کل دنیا پرفروش و محبوب می‌شود؟ این کتاب توسعه فردی را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌ها برای دستیابی به موفقیت دانست که با ارائه 5 اصل اساسی، برنامه‌ای کاربردی و بی‌نظیر برای رسیدن به اهداف را در اختیار شما می‌گذارد. دارن هاردی نویسنده موفق و سرشناس اثر مرکب، خود در 27 سالگی صاحب یک شرکت 50 میلیون دلاری در آمریکا بود. به این ترتیب این کتاب حاصل سال‌ها تجربه فردی است که خود موفقیت را با تمام وجود لمس کرده است.

دارن هادی در کتاب توسعه فردی اثر مرکب بر این نکته تأکید دارد که انتخاب‌های به ظاهر کوچک و تک تک تصمیماتی که امروز می‌گیرید، آینده شما را می‌سازند. به این ترتیب از کنار هیچ کدام از این انتخاب‌ها و تصمیمات نباید به سادگی بگذرید. تصمیمات هوشمندانه، عادت‌های صحیح، قدردانی و … از اصول رسیدن به موفقیت هستند که در عین سادگی، تأثیری عمیق بر دستاوردهای انسان می‌گذارند. اگر در مسیر توسعه فردی نیاز به راهنما و نیروی انگیزشی دارید، مطالعه اثر مرکب را فراموش نکنید.

کتاب منحنی خلاقیت در توسعه فردی

 

 

“منحنی خلاقیت”، کتابی استثنایی برای تبدیل ایده به عمل

بهترین کتاب توسعه فردی که به شما می‌آموزد چگونه با پرورش خلاقیت خود در زندگی و کسب و کارتان پیشرفتی خارق العاده داشته باشید، کتاب پرطرفدار منحنی خلاقیت، اثر الن گنت است. این نویسنده که خود در زمینه بازاریابی محتوا یکی از موفق‌ترین‌ها به حساب می‌آید، تفکرات قدیمی و اشتباهی را که درباره خلاقیت و ایده‌های جادویی در ذهن‌تان جا خوش کرده است کنار می‌زند. او به شما ثابت می‌کند لازم نیست نبوغی حیرت انگیز داشته باشید یا منتظر اتفاقی بسیار خاص باشید تا به موفقیت برسید. بلکه تنها کافیست در زمان مناسب، ایده‌های خود را به عمل تبدیل سازید.

در کتاب توسعه فردی منحنی خلاقیت، خلاقیت و نوآوری به عنوان یک امر دست یافتنی برای همه افراد معرفی می‌شود که پایه‌ای علمی دارد. به این ترتیب هر کدام از شما که در حال خواندن این مقاله هستید و به دنبال راهی برای دستیابی به موفقیت می‌گردید، می‌توانید با آموزه‌های این کتاب چند قدم بزرگ به سمت تصمیمات و اقدامات خلاقانه بردارید.

نقش کتاب ذهن حواس جمع در توسعه فردی

“ذهن حواس جمع”، یک کتاب توسعه فردی برای بی‌حواس‌ها

این روزها اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلفی به بازار آمده‌اند تا به افراد برای برنامه ریزی صحیح کارها، از یاد نبردن قرارها و انجام روتین‌ها و … کمک کنند. با این حال مطمئناً هنوز بسیاری از شما به جلسات مهمی دیر می‌رسید، برخی از کارها را فراموش می‌کنید و در یک کلام، ذهن حواس جمعی ندارید. شکی نیست با بیشتر شدن مشغله‌های زندگی تمرکز روی کارها و وظایف دشوارتر می‌شود و در این میان آشفتگی‌ها و اشتباهات نیز افزایش پیدا می‌کند. کتاب ذهن حواس جمع دقیقاً برای حل همین مشکل به نگارش درآمده است.

نیر ایال، سخنران و نویسنده پرطرفدار آمریکایی، در این کتاب توسعه فردی ده‌ها نکته و تمرین کاربردی برای حواس جمع بودن به شما ارائه می‌دهد. او به شما می‌آموزد چگونه مغز خود را از حواس پرتی دور نگه دارید و روی انجام تک تک کارها متمرکز بمانید. مدیریت زمان که یکی از سخت‌ترین مهارت‌ها در زندگی امروزی است، بزرگ‌ترین دستاورد مطالعه ذهن حواس جمع است. بدون شک دستیابی به نتایج خوب، علاوه بر مطالعه، به تمرین و اقدامات جدی نیز نیاز دارد. اما در مقابل شما را در مسیر صحیح رشد و موفقیت قرار خواهد داد. اگر فکر می‌کنید زمان آن رسیده که کنترل ذهن خود را به دست بگیرید و سروسامانی به اوضاع دهید، همین امروز کتاب توسعه فردی ذهن حواس جمع را تهیه نمایید.

کتاب هفت عادت مردمان موثر و توسعه فردی

“هفت عادت مردمان مؤثر”، هفت فرمول جادویی برای متمایز بودن

اگر نمی‌خواهید یک زندگی معمولی داشته باشید، حتماً باید هفت عادت مردمان مؤثر را بخوانید. نسخه اولیه این کتاب در سال 1989 میلادی منتشر شد و نسخه‌ای که امروز در کتابفروشی‌ها موجود است در سال 2004 و با اضافه کردن بازخوردهایی درباره کتاب به آن، انتشار یافت. دکتر استفان کاوی نویسنده این کتاب پرفروش و موفق، به عنوان یکی از 25 آمریکایی تأثیرگذار از نگاه مجله تایم معرفی شده است. او دانش آموخته دانشگاه هاروارد و بریگهام یانگ و برنده جوایز مختلفی مانند مرد صلح 1998 است.

کتاب توسعه فردی هفت عادت مردمان مؤثر، به بیان هفت عادتی می‌پردازد که می‌تواند شما را از دیگران متمایز نماید. به عبارتی اگر به دنبال ایجاد تغییراتی بزرگ در شخصیت خود هستید تا بتوانید زندگی متفاوتی از افراد معمولی داشته باشید، این کتاب تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوتی ندارد هدف شما موفقیت در زندگی شخصی و اجتماعی باشد یا در کسب و کار، در هر صورت اگر تلاش کنید این هفت عادت را به بخش اصلی زندگی و شیوه تفکر خود بیفزایید، بدون شک تغییری شبیه معجزه را در اوضاع مشاهده خواهید کرد. در ادامه 7 عادتی که در این کتاب توسعه فردی پرطرفدار آورده شده است، به طور خلاصه عنوان خواهد شد:

  • باور داشته باشید این شما هستید که تعیین کننده و مسئول هستید.
  • پیش از شروع یک مسیر، مقصد پیش رو را به خوبی شناسایی کنید.
  • در انجام کارها، ابتدا به سراغ اولویت‌دارها بروید.
  • در زندگی همیشه تفکر برنده-برنده داشته باشید.
  • برای ایجاد تفاهم در روابط خود با دیگران، ابتدا سعی کنید آن‌ها را درک نمایید.
  • برای ایجاد یک نیروی جمعی، مشارکت و همکاری با دیگران تلاش کنید.
  • به خودتان برگردید و برای پیشرفت و حرکت، از درون خود شروع کنید.

اهمیت کتاب QBQ در توسعه فردی

QBQ، تربیت هوشمندانه فرزندان با روش سؤال پشت سؤال

هنگامی که از کتاب توسعه فردی صحبت می‌شود، منظور رشد تمام ابعاد شخصیتی است. نقش شما در زندگی به عنوان یک والد پدر یا مادر نیز یکی از ابعاد شخصیت شماست که می‌تواند مسیری برای رشد و موفقیت باشد. QBQ یک کتاب متفاوت و موفق در حوزه پرورش کودکان و نوجوانان است که به والدین می‌آموزد چطور فرزندانی مسئولیت پذیر تربیت کنند. باید پذیرفت که با دنیای امروز و تکنولوژی‌های قرن حاضر، مقوله پرورش فرزندان کمی پیچیده‌تر از قبل شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد برای داشتن کودکانی با آینده درخشان به مطالعه و راهبردهایی کاربردی نیاز است.

جان جی. میلر، نویسنده کتاب توسعه فردی QBQ معتقد است با پرسیدن سؤال‌هایی مشخص و دنباله دار از خود و فرزندان‌تان می‌توانید آن‌ها را در جهت مسئولیت پذیری و موفقیت در زندگی پرورش دهید. هر کدام از این سؤال‌ها که ممکن است با کلماتی مانند چرا، چگونه، چه کسی و … شروع شوند، می‌توانند یک چالش مهم و آموزنده برای والدین به حساب بیایند و به این ترتیب آن‌ها را در پرورش فرزندانی موفق یاری دهند. در این میان مهم‌ترین و چالش برانگیزترین سؤال این است که: “چگونه می‌توانم والد بهتری باشم؟” برای پیدا کردن پاسخ مفصل این سؤال حتماً از کتاب بی‌نظیر QBQ کمک بگیرید.

هر کتاب موفق توسعه فردی، یک قدم به سمت آینده ایده‌آل

کتاب توسعه فردی ابزاری است که شما را به خود ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر می‌سازد. تصور کنید دوست دارید در 5 سال یا ده سال آینده به کجا رسیده باشید؟ چه دستاوردهایی داشته باشید؟ آیا به اندازه‌ای که امروز آرزو می‌کنید ثروتمند خواهید بود؟ آیا به شغل مورد علاقه‌تان دست پیدا کرده‌اید؟ پاسخ تمام این سؤالات به انتخاب‌های‌تان در همین لحظه و همین امروز بستگی دارد. در این مسیر طولانی بدون شک در مواجهه با بسیاری از انتخاب‌های کوچک و بزرگ قرار می‌گیرید. با این حساب لازم است از حالا خود را برای آن‌ها آماده سازید و بهترین راه بالا بردن سطح دانش و تقویت مهارت‌ها با مطالعه چند کتاب توسعه فردی است.

هفت کتابی که در بخش‌های قبل معرفی شد هر کدام اصولی مهم در جهت پیشرفت و رشد فردی را در اختیار شما می‌آموزند. اما فراموش نکنید مطالعه به تنهایی تضمین کننده آینده شما نیست. تا وقتی که نتوانید از آموخته‌های خود در موقعیت‌های واقعی زندگی استفاده کنید، هنوز به موفقیت نزدیک نشده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...