سبد خرید

قانون پنجاهم | رابرت گرین

خرید کتاب قانون پنجاهم نوشته رابرت گرین

کتاب قانون پنجاهم (قانون فیفتی سنت) نوشته رابرت گرین است. دیدارهای رابرت گرین با فیفتی سنت (خواننده رپ معروف امریکایی) و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوهایمان الگوهای خاص رفتاری و موضوعاتی را مشخص می‌کند که در نهایت 10 فصل این کتاب را شکل می‌دهد.
موضوعاتی پیرامون چیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدن بر ترس از مرگ، توانایی پذیرش آشفتگی و تغییرات ذهنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سخن می‌گویند؛ اینکه اگر هر گرفتاری را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان فرصت بنگریم، قدرتی شگرف در ما خلق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
این ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را هم‌سو با تجربیاتشان و محیطی بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر بررسی می‌کنند. سپس تحقیقات رابرت گرین و الگوی رفتاری فیفتی را با داستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تاریخی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که رفتار جسورانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مشابه او داشتند، ارتباط داده است.
این کتاب فلسفۀ خاصی از زندگی است که این‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه خلاصه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود: ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زندانی هستند که شما را در دامنۀ رفتاری محدود گرفتار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ هرچه کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت و زندگی پربارتری را از آن خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید. امیدواریم که قانون پنجاهم در کشف این قدرت درونی شما الهام‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخش باشد.

قانون پنجاهم | رابرت گرین

کتاب قانون پنجاهم ؛ قانون فیفتی سنت
نویسنده: رابرت گرین (Robert Greene)؛ ‏‫ترجمه: فرناز کامیار/ ناشر: هورمزد
تعداد صفحه: 308
قیمت: 47000 تومان
قطع: رقعی
چاپ: افست
شــــابک: 4-80-6958-600-978
نوبت چاپ: اول، 1398

قانون پنجاهم |رابرت گرین، فیفتی سنت | انتشارات هورمزد

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
واقعیت محض: مسائل را آن‌گونه که هستند ببینید

فصل دوم
اعتمادبه نفس: اعتبار را از آن خود سازید

فصل سوم
فرصت‌طلبی: زهر را به شهد تبدیل کنید

فصل چهارم
شتاب آهنگ محاسبه‌شده: به حرکت ادامه دهید

فصل پنجم
خشونت: زمان مناسب پرخاشگری و شرارت را بشناسید

فصل ششم
اختیار: از روبه‌رو هدایت کنید

فصل هفتم
ارتباط: محیط خود را از درون بشناسید

فصل هشتم
استادی: به مراحل احترام بگذارید

فصل نهم
خودباوری: از محدوده‌های خود فراتر بروید

فصل دهم
تعالی: با مرگتان روبه‌رو شوید

سپاسگزاری

درباره رابرت گرین، نویسنده کتاب قانون پنجاهم (قانون فیفتی سنت)

رابرت گرین، در لس آنجلس بزرگ شده و پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه ویسکانسین مدیسن با مدرک کارشناسی علوم کلاسیک وارد دانشگاه کالیفرنیا برکلی می شود. نویسنده و سخنگوی مشهور آمریکایی است که تألیفاتش در زمینه های استراتژی، قدرت و فریب از شهرت جهانی برخوردار است. او چهار کتاب پرفروش بین‌المللی در این زمینه‌ها نوشته است: 48 قانون قدرت، هنر جنگ، 33 استراتژی جنگ و قانون پنجاهم (یا قانون فیفتی سنت، رَپر امریکایی)

قانون پنجاهم، یک کتاب پرفروش در نیویورک تایمز در مورد استراتژی و بی باکی است که به صورت مشارکتی توسط خواننده رپ فیفتی سنت (50 Cent) و نویسنده رابرت گرین (Robert Greene)نوشته شده است. این کتاب شرح زندگی فیفتی سنت را شرح می دهد که را به عنوان یک مرد جوان و هم به عنوان یک موسیقی دان جوان و در حال آمدن با درس ها و داستان ها از شخصیت های تاریخی مانند آبراهام لینکلن، سان تزو، سقراط، ناپلئون، مالکوم ایکس و جیمز بالدوین را بیان می کند.

من، پی‌‌‌‌‌‌‌‌‌بردن به حقایق ذات بشری موضوع جالبی برای نگارش بود؛ حقایقی فراتر از طبقه و نژاد، با نادیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفتن اختلافات فکری و ظاهری‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان؛ البته تا جایی که امکان داشت.

با ذهنی پذیرا و درنظرداشتن کتابی که باید نوشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد، بیشترین روزهای سال ۲۰۰۷ را کنار فیفتی سنت گذراندم؛ تقریباً به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور کامل به دنیای او دسترسی داشتم. در جلسات کاری مهم و بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شماری همراهش بودم. در گوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشستم و او را هنگام کار تماشا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردم.

روزی در دفترش شاهد کتک‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاری شدید دو تن از کارمندانش بودم که در نهایت مجبور شد خودش درگیری را خاتمه دهد؛ حتی بحران تقلبی را که با اهداف تبلیغاتی برای مطبوعات به‌‌‌‌‌‌‌‌‌راه انداخت، از نزدیک دیدم؛ نحوۀ برخوردش را با ستاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، دوستانش در محلۀ ساوتساید کوئینز و اروپایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اشخاص سیاسی مشاهده کردم.

از خانۀ کودکی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش در ساوتساید کوئینز بازدید کردم. با دوستان دوران سخت زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش معاشرت کردم و بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدن در چنین محیطی را درک کردم. هرقدر فعالیت او را در این محدوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بیشتر لمس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردم، بیشتر حس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردم فیفتی نمونۀ زندۀ بزرگان تاریخی است که دربارۀ آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کتاب‌هایم نوشته‌ بودم. او استادِ بازی قدرت است و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوعی ناپلئون بناپارتِ هیپ_ هاپ.

وقتی از بازیگران حیطۀ قدرت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوشتم، متوجه شدم منشأ موفقیت این افراد همیشه ریشه در مهارتی تک یا کیفیتی منفرد داشته است که آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از دیگران مجزا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرده؛ مثلاً، توانایی خاص ناپلئونْ جذب انبوهی از جزئیات و سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی ذهنی آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بود که تقریباً سبب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد بیش از رقیبانش از مسائل روز آگاه باشد.

بعد از مشاهدۀ فیفتی و آشنایی با گذشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش، متوجه شدم منشأ قدرت او بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌باکی خاصش است.

این ویژگی در فریادکشیدن یا تاکتیک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تهدیدآمیز ظاهری نمایان نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و رفتارهای این‌‌‌‌‌‌‌‌‌چنینی فیفتی در برابر دیگران، نمایشی بیش نیست، زیرا در پشت صحنه، فردی خونسرد و حسابگر است؛ بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌باکی او را باید در برخوردها و رفتارهایش دید. او آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌قدر شاهد درگیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خطرناک خیابانی بوده و با آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زندگی کرده، که در زندگی تجاری فعلی هیچ رویدادی برایش عجیب نیست.

اگر معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای دلخواهش نباشد، آن را نادیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد؛ اگر لازم باشد با رقیبی وارد بازی خشن و کثیفی شود، بدون تأمل وارد بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. فیفتی اعتماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌‌‌‌نفس بالایی دارد.

در دنیایی که بیشتر آدم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ترسو و محتاط‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هستند، میل به فعالیت بیشتر، خطرپذیری و غیرعادی بودن از امتیازات اوست. فیفتی از محیطی آمده که حتی رسیدن به 25سالگی در آن از احتمالات است، پس احساس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند چیزی برای از‌‌‌‌‌‌‌‌‌دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادن ندارد و این حس قدرت عظیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به او می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد.

هرچه بیشتر به قدرت خاص او فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردم، شخصیتی آموزنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و الهام‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر در وجودش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیدم. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانستم با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی از این روش، بر ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایم غلبه کنم؛ به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌همین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دلیل تصمیم گرفتم کتابی دربارۀ جسارت بنویسیم، جسارت از هر نوعی.

قانون پنجاهم؛ قانون فیفتی سنت الگویی انسان معاصر

در کتاب قانون پنجاهم، رابرت گرین، با دیدگاه موشکافانه خود، از دل رنج و سیاهی‌های زندگی کورتیس در محله فقیرنشین ساوتساید کوئینز، قوانین طلایی کشف می‌کند. قوانینی که گاه با اصول زندگی فرمانروا ناپائون بناپارت، فردریک داگلاس نویسنده، جو لوئیس بوکسور و روبین کارتر حقوقدان مشابه‌اند.

رابرت گرین در این کتاب تلاش می‌کند اسطوره‍ای معاصر (فیفتی سنت) را به مخاطب خود معرفی کند و به وی یادآور نماید که همواره از دل سختی‌ها می توان راهی تازه به بیرون یافت؛ مسیری که گاه خود الگویی برای دیگران خواهد بود.
او معتقد است زندگی ریتم و آهنگ خاصی دارد. جریانی بی‌پایان از تغییرات که می‌تواند تند یا کند باشد، اما نخستین و مهم‌ترین گام این است از کنترل مستقیم موقعیت‌ها دست بکشید.یعنی لحظات تغییر و پر هرج و مرج زندگی را بدون ترس پذیرا باشید و چشم انگیزه و موقعیت به آن نگاه کنید. از روش اجرایی گذشته دست بکشید و استراتژی هایتان را با حال همیشه جاری منطبق کنید. او شما را دعوت می کند که همچون آب از کنار موانع یا از روی آن ها عبور کنید و همیشه از صخره‌ها رد شوید!
این دقیقا همان ایده‌ای است که در محله ساوتساید کوئینز جریان دارد.
قانون پنجاهم؛ قانون فیفتی سنت یکی از 5 کتاب برتر نیویورک تایمز

قانون پنجاهم؛ الهام‌بخش برای زندگی

مراحل نگارش کتاب قانون پنجاهم (قانون فیفتی سنت) ساده بود. دیدارهای من با فیفتی و گفت‌وگوهایمان الگوهای خاص رفتاری و موضوعاتی را مشخص کرد که در نهایت 10 فصل این کتاب را تشکیل داد. پس از انتخاب موضوعات، با کمک هم، آن‌ها را کامل کردیم. پیرامون چیره شدن بر ترس از مرگ، توانایی پذیرش آشفتگی، تغییرات ذهنی سخن گفتیم؛ اینکه اگر هر گرفتاری را به عنوان فرصت بنگریم قدرتی شگرف در ما خلق می‌شود.
این ایده‌ها را هم‌سو با تجربیاتمان و محیطی بزرگ‌تر بررسی کردیم. سپس تحقیقات خودم را به آن‌ها افزودم و الگوی رفتاری فیفتی را با داستان‌های شخصیت‌های تاریخی‌ای که رفتار جسورانه‌ای مشابه او داشتند، ارتباط داده در پایان باید بگویم که این کتاب فلسفه خاصی از زندگی است که این‌گونه خلاصه می‌شود؛ترس‌ها زندانی هستند که شما در دامنه‌ی رفتاری محدود گرفتار می‌کنند: هرچه کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت و زندگی پربارتری را از آن خود می‌کنید.
امیدوارم کتاب قانون پنجاهم در کشف این قدرت درونی شما الهام‌بخش باشد.

دربارۀ مهارت های استادی بیشتر بدانیم: پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

رابرت گرین؛ کتاب مهارت های استادی به شما کمک خواهد کرد تا وارد اولین مرحله شوید و امور مهم زندگی و شغلتان را دریابید و سطوح عالی موفقیت را پشت سر بگذارید.

کتاب مهارت های استادی رابرت گرین

رابرت گرین نویسنده کتاب قانون پنجاهم

رابرت گرین، در لس آنجلس بزرگ شده و پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه ویسکانسین مدیسن با مدرک کارشناسی علوم کلاسیک وارد دانشگاه کالیفرنیا برکلی می شود. نویسنده و سخنگوی مشهور آمریکایی است که تألیفاتش در زمینه های استراتژی، قدرت و فریب از شهرت جهانی برخوردار است. او چهار کتاب پرفروش بین‌المللی در این زمینه‌ها نوشته است: 48 قانون قدرت، هنر جنگ، 33 استراتژی جنگ و قانون پنجاهم (یا قانون فیفتی سنت، رَپر امریکایی)

قانون پنجاهم، یک کتاب پرفروش در نیویورک تایمز در مورد استراتژی و بی باکی است که به صورت مشارکتی توسط خواننده رپ فیفتی سنت (50 Cent) و نویسنده رابرت گرین (Robert Greene)نوشته شده است. این کتاب شرح زندگی فیفتی سنت را شرح می دهد که را به عنوان یک مرد جوان و هم به عنوان یک موسیقی دان جوان و در حال آمدن با درس ها و داستان ها از شخصیت های تاریخی مانند آبراهام لینکلن، سان تزو، سقراط، ناپلئون، مالکوم ایکس و جیمز بالدوین را بیان می رابرت گرین و فیفتی سنت نویسنده کتاب the 50'th lawکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...