سبد خرید

چرا جیمز کلیر کتاب عادت های اتمی را نوشت؟

چرا جیمز کلیر کتاب عادت های اتمی را نوشت؟

جیمز کلیر در سال 2012 شروع به نوشتن مقالاتی در زمینه عادت کرد تا جایی که تصمیم گرفت این تجربه های کوچک را در سایتش قرار دهد. از همان ابتدا دوشنبه و پنچ شنبه مقالات تازه ای قرار می داد که بعد از 2 ماه متوجه شد هزاران بازدید کننده دارد و بیش از 30 هزار نفر او را دنبال می کنند.

او در سال 2015 با انتشار کتاب عادت های اتمی در انتشارات پنگوئن رندوم هاوس برچسب جدیدی به نام نویسنده به او داده شد که فرصت های شغلی اش گسترش یافت. همین طور بسیاری از کمپانی های بزرگ از او می خواستند تا در زمینه تغییر رفتار، شکل گیری عادت و رسیدن به اهداف سخنرانی کند. سخنرانی های اساسی که در تمام نقاط ایالات متحده و اروپا برگزار می شد.

در سال 2016 مقالاتش را دز نشریه های مهمی از جمله تایم، اینترپرنتر، فوربز منتشر کرد. در سال 2017 آکادمی به نام آکادمی عادت ها راه انداخت که این آکادمی سکویی برای سازمان ها و افرادی تبدیل شد که به عادت های بهتر در زندگی و کار علاقه من هستند. بیش از ده ها هزار نفر از مریبان و استادان از این راه آموزش دیدند.

در سال 2018 این کتاب را به چاپ رسانید. کتابی که جز پرفروش ترین های نیویورک تایمز و کتاب وال استریت ژورنال، یو اس ای تودی و در صدر لیست آمازون قرار گرفت. جیمز کلیر به کاری که انجام می داد باور داشت و می دانست قدم های های کوچک و پیشرفت های ریز او راه را برای تکامل پیشرفت های بزرگ هدایت می کند.

جیمزکلیر اعتقاد دارد حرفه ای ها به برنامه های خود پایبند هستند ولی آماتورها به زندگی اجازه می دهند هر چیزی را در سر راه قرار بدهند.

آیا سیستم ها و اهداف با هم تفاوت دارند؟

جیمز کلیر  می گوید : تغییر عادات مشکل نیست؛ هدفتان را فراموش کنید، بر روی روند فرایند هدفتان تمرکز کنید. هدف نتیجه ای است که می خواهید به آن برسید؛ اما سیستم فرایندی است که شما را به آن نتیجه رهنمون می کند.

اگر مربی باشید، شاید هدف تان این باشد که در مسابقه ای برنده شوید. سیستم شما شیوه ای است که طی آن جذب بازیکن، مدیریت دستیارتان و هدایت تمرین ها را انجام می دهید.

اگر کارآفرین باشید، شاید هدف تان راه اندازی کسب و کاری میلیاردی باشد. سیستم شما نحوه ارزیابی ایده های تولید، شیوه استخدام کارمندان و شیوه راه اندازی کمپین های بازاریابی است.

اگر نوازنده باشید، ممکن است هدف تان نواختن قطعه ای تازه باشد. آنگاه سیستم تان این است که چقدر تمرین می کنید، چطور از عهده میزان های دشوار بربیایید و براساس چه روشی از استاداتان بازخورد بگیرید.

حالا این سوال ذهن شما را درگیر می کند که اگر هدف تان را به طور کلی نادیده بگیرید و بر روی فرایند هدفتان (همان سیستم) تمرکز کنید، باز هم نتیجه می گیرید و موفق می شوید؟

تنها راه موفقیت واقعی این است که هر روز بهتر از قبل عمل کنیم. البته این چنین برداشت نکنید که هدف داشتن به طور کلی بی فایده است، بلکه هدف داشتن برای تعیین جهت خوب است. اما برای پیشرفت لازم است توجه خود را به فرایندها معطوف کنیم.

بدون توجه به اهداف تان، عادات اتمی یک چارچوب اثبات شده برای بهبود هر روز ارائه می کنند. جیمز کلیر استراتژی های عملی را آشکار می کند که دقیقا به شما یاد می دهد چگونه عادت های خوبی را شکل دهید، اشتباه های بد را ترک کنید، و رفتارهای کوچک را که منجر به نتایج قابل توجه می شوند، کنترل کنید.

چطور می شود عادت های خوب را اجتناب ناپذیر و عادت های بد را امکان ناپذیر کرد؟

چرا جیمز کلیر کتاب عادت های اتمی را نوشت؟

هر عملی که شما انجام می‌دهید تا به شخص خاصی که می‌خواهید تبدیل شوید، هیچ یک از موارد باعث نمی‌شود باورهای شما تغییر کند. همانطور که آرا ایجاد می شوند، شواهد هویت جدید شما هم همین طور است.

      • شما به سطح از اهدافتان دست پیدا نخواهید کرد، اگر شما در سطح سیستم خودتان می‌مانید.
      • شما باید به مسیر فعلی‌تان باید فکر کنید تا به نتایج فعلی تان.
      • همیشه چیز‌های بزرگ از آغازهای کوچکی شروع می شوند. بذر هر عادتی کوچک، یک تصمیم واحد و کوچک است. اما همان‌طور که تصمیم تکرار می شود، عادت‌ها نیز پیشرفت و بزرگتر می‌شوند. همان‌طور که ریشه‌ها مستحکم‌تر می شوند، شاخه‌ها رشد می‌کنند. وظیفه ترک عادت بد مانند درخت بلوطی است که در دورنمان ریشه‌کن کنیم. وظیفه عادت خوب مانند گل حساسی که یک روز در میان پرورش بدهیم.
      • بازنده‌ها و برنده‌ها اهداف یکسانی و مشابهی دارند.
      • زمانی که عاشق این فرایندها هستید نه ثمره‌ی آن، نیازی نیست به خودتان صبر کنید به خودتان اجازه دهید خوشحال باشید، هرزمان که فرایندها در حال اجرا هستند خوشحال باشید.
      • بعضی از مردم تمام زمانشان را صرف بهبود شرایط می کنند.
      • استادشدن صبوری می خواهد. وقتی هیچ کاری پیش نمی رود، می روم و به آن سنگ تراشی نگاه می کنم که بارها، شاید صدها بار بر تکه سنگی می کوبد بی آنکه ترَکی در آن  پدیدار شود. با این وصف، وقتی برای صد و یکمین بار می کوبد، سنگ دوپاره می شود. آنگاه می فهم که بین ضربه آخر نیست که سنگ را دوپاره می کند، بلکه دوپاره شدن سنگ نتیجه ضربه های قبلی بوده است.
      • عادات ترکیب جالبی از اصلاح خویشتن است.
      • عادات به سه گروه خاص نسخه برداری می شود.نزدیکی، تعدد، قدرت.
      • طراح دنیای خود باشید، نه صرفاً مصرف کننده

خرید  : کتاب عادت‌ های اتمی

      • هرچه افتخار بیشتری در جنبه ای از هویت خود داشته باشید، انگیزه بیشتری برای حفظ عادات خواهید داشت. اگر افتخار می کنید که موهای زیبایی دارید، شما انواع مختلفی عادات برای نگهداری و مراقبت از موهایتان دارید. اگر شما به اندازه های ماهیچه بازویتان افتخار می کنید، مطمئن شوید که هیچ وقت تمرین های بالا تنه را حذف نمی کنید.
      • هدف گذاری تصمیم، برد بازی است. هدف از ساختمان سیستم، ادامه بازی کردن است. تفکر بلندمدت صحیح، اهداف کمتری است. در این مورد هیچ دستاورد واحدی نیست. آن در مورد چرخه پالایش بی پایان و پیشرفت مداوم است. در نهایت، این تعهد شما نسبت به فرایندی است که پیشرفت شما را مشخص می کند.
      • وقتی نمی توانید با بهترشدن برنده شوید، شما می توانید متفاوت برنده شوید.
      • سریع ترین راه برای کاهش وزن، بهترین برنامه برای ساخت ماهیچه، ایده ای حرفه ای و کامل در کنارش داشته باشید. ما آنقدر برای فهمیدن بهترین دستاورد متمرکز می شویم که هرگز نمی توانیم اقدامی داشته باشیم. همان طور که ولتر؛ نویسنده فرانسوی نوشت: بهترین، دشمن خوب است.
      • اهدافی خوب هستند که مسیر را نشان دهند، اما سیستم ها برای انجام عملیات بهتری هستند.
      • با عادت های مبتنی بر نتیجه، تمرکز به چیزی که می خواهید برسید، عادات های مبتنی بر هویت، تمرکز بر آن چیزی که می خواهید بشوید.
      • ما اولین عادت هایمان را انتخاب نمی کنیم، ما از آنها پیروی می کنیم.
      • عادات خوب می توانند منطقی به نظر برسند، اما آنها می توانند با شناسایی شما تداخل پیدا کنند. شما موفق نخواهید شد آنها را عملی کنید.
      • توضیحات دقیق تری در مورد آنچه چیزی که می خواهید و آن چیزی که به شما کمک می کند
      • اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید، مورد هدف گذاری فراموش کنید. به جای آن روی سیستم متمرکز شوید.
      • در دراز مدت کیفیت زندگی ما بستگی به کیفیت عادات هایمان دارد.
      • عادت ها مانند اتم های زندگی ما هستند. هریک از آن ها واحدهای اساسی هستند که به بهبود کلی شما کمک می کنند.
      • اصطلاح معنای عادت های اتمی – تمرین های منظمی یا روتین های که برای انجام دادن فقط کوچک و ساده نیستند، اگرچه منبع قدرت باورنکردنی است.
      • آیا این رفتار به نوع شخصی که دوست دارم باشم کمک می کند؟ آیا این عادت موافق یا مخالف شخصیت موردنظر من است؟ در مقابل عادت هایی که شخصیت مورد نظر شما را تقویت می کند معمولا خوب است. عادت هایی که معمولا با شخصیت مورد نظر شما تداخل دارند معمولا بد است.
      • با این حال، پیشرفت تا 1% نکته ای قابل توجه خاص نیست- گاهی اوقات اما می تواند معنادار باشد، به خصوص در دراز مدت تفاوت کوچک می تواند پیشرفت باعث ایجاد در طول زمان شود. در اینجا نحوه پیشرفت کار با ریاضی نشان داده می شود: اگر شما بتوانید هر روز 1% بهتر در سال داشته باشید، شما 37 بار بهتر خواهید بود. بالعکس اگر 1 % در سال بدتر شوید، پیشرفت شما نزدیک به صفر کاهش می یابد. چه شروعی به عنوان پیروزی های کوچک
      • این روابط دوستانه و اجتماعی به شخصیت جدید و رفتارهای در طول زمان
      • استادی نیازمند صبر است. سان انتینو؛ یکی از مشهورترین تیم در تاریخ NBA : جمله معروفی که همیشه می گفت: چیزی که به نظر کمک نمی کند
      • به عبارت دیگر ، برای پیشرفت خوب باید مشکلات را در سطح سیستم ها را حل کنید. ورودی و خروجی ها اصلاح کنید.
      • مشکل با اهداف این است که اولین ذهنیت شما مدام خوشحالی خود را تا رسیدن به اهداف کوتاه مدت به تعویق می اندازید.
      • هدف از تعیین اهداف، برد بازی است. هدف از ساختمان سیستم ها این است که بازی ادامه دهند.
      • چرا تکرار عادت های بد آسان است و تغییر آن به عادت های خوب سخت است؟
      • تا زمانی که ناآگاهانه آگاهی خود را درست می کنید، زندگی شما را هدایت می کند و سرنوشت شما را داروی می کند.
      • زمان تفاوت موفقیت و شکست را تقویت می کند، هر چیزی که شما آن را پرورش دهید تکثیر خواهد کرد. عادت های خوب زمان شما را یکپارچه تر می کند. عادت های بد زمان شما را تبدیل به دشمنتان می کند.
      • احساسات رفتار برانگیخته می کند. هر تصمیم یک تصمیم احساسی در برخی از سطح ها است. اگرچه دلایل منطقی برای اقدام آن وجود دارد. اگر فکر می کنید اقدام عمل آن ها برانگیخته می کند برای این است که آن تصمیم تصمیمی احساسی است.
      • هرچه افتخار بیشتری به جنبه های خاص شخصیتتان داشته باشید، انگیزه بیشتری برای حفظ عادات مرتبط با آن را خواهید داشت.
      • انگیزه دورنی از یک عادت بخشی از شخصیت شما می شود. من از نوع فردی هستم که این کار را انجام می دهد.
      • یکبار شما غرورتان را درگیر می کنید، با چنگ و دندان عاداتتان را حفظ می کنید.
      • شما مجبور نیستید عادت ها را بسازید. عادت هایی را انتخاب کنید که بهترین انتخاب برای شما باشند، نه عادت هایی که بهترین باشد.

کتاب عادت های اتمی؛ کتابی برای بهبود خویشتن

می توانید به ما بگویید چطور کتاب عادت های اتمی، کتابی که متفاوت از کتاب قدرت عادت چارلز  دوهیگ است به ما می تواند کمک کند؟

جیمز کلیر از طرفداران چارلز دوهیگ است. کتاب عادت ها ی اتمی به نظر می رسد که بیشتر کاربردی است و راهنمایی برای مردمی که بیشتر بر  روی تغییرات متمرکز شده اند. قدرت عادت چارلز دوهیگ بیشتر ژورنالیسیتی است.

بیشترین کتاب تاثیرگذار و کارساز  که تاکنون بوده قدرت عادت چارلز دوهیگ بوده و بعد کتاب عادت های اتمی است که چطور  عادت های خوب می تواند جایگزین عادت های بد شود.

همزمان می توانید روی چندین خرده عادت کار کنید؟

بعضی از عادت های تخصصی می تواند 2-3 هفته یکبار روی آن کار شوند. روی آنها باید کار کرد اگر واقعا کوچک باشد. مانند مدیتیشنی که صبح ها حدوداً در هر 60 ثانیه فقط 10 بار تنفس بعد از خواب نیاز دارد . راه های ساده و کافی برای که شما می توانید آن را هر روز کنترل کنید. اما جیمز کلیر توصیه میکند بیشتر بر روی یک عادت در ماه تمرکز دارد.

نکته دیگری که وابسته به آن است: عادت ها اغلب دسته بندی شده هستند. وقتی که شما مجبور هستید رفتاری را تغییر بدهید، عادتتان را نیز تغییر می دهید. اگرچه شما چندین عادت را در یک زمان تغییر می دهید.

برای مثال این که چطور بخواهید عادت تغییر وزن را شروع کنید برای آشپزی بیشتر در خانه آغاز کنید. کم تر غذا بخورید. برای انجام کار، شما می توانید عادت خرید خواروبار را تغییر دهید. عادت برنامه غذایی. عادت شستن ظرف ها و دیگر عادت ها. این دلیل دیگری است که من توصیه می کنم در یک زمان روی یک تغییر تمرکز کنم: اغلب، یک تغییر واحد، خیلی بیشتر از آن چیزی است که در نگاه اول دیده می شود.

چگونه می توانید از عادت های اتمی برای کاهش وزن استفاده کنید؟

قانون اول: آشکارش کن

قانون اول: مشخص کنید که واضح است.

گزینه های غذایی سالم را در محیط خود انتخاب کنید. گزینه های ناسالم را کاهش دهید. غذای سالم را در قفسه ها و جلوی انبار نگه دارید. مواد غذایی که سرشار از مواد کالری دار و الکل را از یخچال دور کنید. غذاهای ناسالم را از در دسترستان دور کنید.

قانون دوم: روشن کنید.

در عادت های اتمی جیمز کلیر نوشته است پیوستن به گروهی که رفتار مطلوب شما یک رفتار نرمال است. اساساً با افرادی که عادت های غذایی سالم دارند بیرون بروید، برای شما آسان تر خواهد بود که سالم بخورید.

قانون سوم: آسان بگیرید.

این اغلب در مورد رها کردن کل یا هیچ ذهنی نیست که با بسیاری از رژیم های غذایی رایج است. مردم فکر می کنند اگر به رژیم غذایی خود پایبند باشند، نباید اصلا ارزش این کار را داشته باشد.

این شعار که من همیشه دوست دارم در ذهن خود نگه دارم این است که «هرگز دوبار از دست ندهید.» حرکت کنید که بر روی غذای سالم تمرکز کنید.

همان طور که جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی نوشته است اولین اشتباه شما را ویران می کند. اشتباهات تکراری اشتباهات تکراری دیگری به دنبال دارد. به سرعت به مسیر خود ادامه می دهد.

قانون چهارم : رضایت داشته باش.

اگر رفتار دیگری انجام می دهید، کدام عادات ، بیشترین تاثیر را بر موفقیت بلند مدت می گذارد؟ آیا دسته ای از عادات ویژه برای انسانهای موفق وجود دارد؟

آیا تغییر عادت باعث تغییر هویت شما می شود؟

در ارتباط بین عادت و هویت در فصل 2 کتاب عادت های اتمی کاملا شرح داده شده است.

تفاوت کلیدی وجود دارد:

دلیل دیگری که جیمز کلیر  معتقد است که عادت های کوچک، عادت های کلیدی هستند. به همین دلیل است عادت مبتنی بر هویت را توصیه می کند. عادات کوچک می تواند گواهی هویت مورد نظر شما را ارائه کند.

در عادت های اتمی جیمز کلیر از این تعبیر استفاده می کند:

اگر شما فردی هستید که در ایجاد عادات بلند مدت مشکل دارید، بهترین رویکرد نه تنها به فرد بستگی دارد، بلکه به عادت خاصی بستگی دارد. رویکرد موثر می تواند اندازه عادات شما تا جایی پایین می آورد تا جایی که نگران دغدغه های ذهنی نباشید. به عبارت دیگر عادت های شما را تا اندازه ای کوچک و آسان می کند که شما به راحتی نمی توانید نه بگویید.

هنگامی که شما در مورد رسیدن به هدف یا نرسیدن به عادت فکر می کنید دغدغه های ذهنی ممکن بر شما وارد شود. آماده کردن برنامه رژیم غذایی کامل، رفتن به باشگاه در 5 روز هفته، شما را به کسی که 20 دقیقه در روز ورزش می کند تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...