سبد خرید

افزایش سرمایه به روش ثروتمند ترین مرد بابل

راهکارهای ثروتمند ترین مرد بابل برای افزایش سرمایه را می‌دانید؟ این کتاب تألیف نویسنده آمریکایی جورج سیموئل کلاسون می‌باشد که در سال 1927 توسط این نویسنده گردآوری و تألیف شد. در ابتدای امر محتوا به‌صورت جزوه‌های پراکنده بود که به همت نویسنده به شکل یک کتاب مدون تألیف شد؛ اما موضوع کتاب در مورد چیست؟

کتاب ثروتمند ترین مرد بابل درباره شهر قدیمی بابل می‌باشد که در زمان‌های گذشته به‌عنوان یکی از قطب های اقتصادی مطرح در جهان محسوب می‌شد. این کتاب در بردارنده راهکارهایی ساده و درعین‌حال عملی و مناسب برای تمام کسانی است که به دنبال پس‌انداز کردن و کسب درآمد هستند؛ بنابراین شما با هر سطحی از درآمد که باشید می‌توانید با استفاده از راهکارهای این کتاب کسب‌وکارتان را رونق دهید و سطح درآمد خود را بهبود ببخشید.

بهترین ترجمه ثروتمندترین مرد بابل

چرا باید کتاب ثروتمند ترین مرد بابل را بخوانیم؟

همه ما می‌دانیم برای رسیدن به آینده‌ای روشن و برآورده شدن رویا هایمان باید در حوزه مالی به موفقیت برسیم. به‌عبارتی‌دیگر، پیشرفت در زندگی بدون داشتن موفقیت مالی امکان‌پذیر نیست. طبق توضیحات کتاب ثروتمند ترین مرد بابل، قوانین مالی کاملاً مشخص و روشن هستند، درست مانند قوانین جاذبه که اگر به‌درستی به کار گرفته شوند، نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهند داشت.

جورج سیموئل کلاسون در این کتاب توضیح می‌دهد که پول به میزان فراوانی وجود دارد به شرطی که راه‌های به دست آوردنش را بدانیم؛ اما این راه‌ها کدم‌اند؟!  برخی از مهارت‌هایی که بامطالعه این کتاب به دست می‌آورید عبارت‌اند از کنترل و مدیریت مخارج، افزایش دارایی‌ها، محافظت از ذخایر و پس‌اندازها، خرید ملک جهت سرمایه‌گذاری، ضمانت درآمد در آینده و افزایش توانایی‌های شخصی در کسب درآمد بیشتر.

7 راه برای افزایش ثروت به شیوه مردم بابل

در کتاب ثروتمند ترین مرد بابل نوشته جورج سیموئل کلاسون، داستان‌ها توسط یک شخصیت خیالی به نام آرکاد که کاتب فقیری است و به ثروتمند ترین مرد بابل تبدیل می‌شود، بیان می‌شود. او در مورد تولید ثروت و پول مشاوره می‌دهد. آرکاد در شهر بابل به ثروت فراوانش معروف بود. او در خانواده سلطنتی یا ثروتمند به دنیا نیامده بود. خرد و دانش و آگاهی او از پول بود که او را به ثروتمند ترین مرد بابل تبدیل کرد. در ادامه به 7 پند حکیمانه‌ای که آرکاد به هم‌وطنان بابلی خودآموخته است که ثروتمند شوند، می‌پردازیم.

آموزه اول کتاب، پس‌انداز کنید!

همواره کسب‌وکارهای مختلفی وجود دارند که مردم به کسب درآمد از طریق آن‌ها بپردازند. هرکدام از این کسب‌وکارها یک جریان درآمدی است تا مردم بتوانند پول زیادی کسب نمایند. نویسنده در کتاب ثروتمند ترین مرد بابل بیان می‌کند، شما به ازای هر  10 سکه که به دست می‌آورید، می‌توانید 9 سکه از آن را خرج کنید اما 1 سکه در کیف پول خود پس‌انداز کنید.

این مفهوم را می‌توانید در زندگی روزمره خود به این صورت به کار ببرید: که پس از کسب درآمد، 10 درصد از درآمد خود را برای خود نگه‌دارید (پس‌انداز کنید). مبلغ باقیمانده را برای پرداخت هزینه‌های خود مانند بدهی‌ها یا مایحتاج روزانه خرج کنید. باگذشت زمان، این به یک عادت تبدیل می‌شود و مقدار قابل‌توجهی ثروت جمع می‌کنید. این نسبت بسته به میزان درآمد شما و توانایی پرداخت هزینه متفاوت است، اما این مبلغ باید حداقل 10٪  باشد.

طبق دومین آموزه کتاب، هزینه‌ها و مخارج خود را کنترل کنید!

در کتاب ثروتمند ترین مرد بابل، آرکاد متذکر می‌شود همیشه چیزهایی که قصد خرید آن راداریم، کالاهایی ضروری نیستند؛ بنابراین باید ارزیابی درستی از میزان پولی که قصد خرج کردن آن راداریم داشته باشیم. برای کنترل هزینه‌ها، تنها از 90 درصد بودجه خود استفاده نمایید. فهرستی از چیزهایی که لازم دارید بنویسید، سپس فقط آن‌هایی را انتخاب کنید که واقعاً ضروری هستند و بقیه را خط بزنید.

سومین آموزه کتاب، طلای خود را چند برابر کنید!

هنگامی‌که پس‌انداز کردید و یاد گرفتید که هزینه‌های خود را کنترل کنید، زمان آن رسیده است که با پول خودکار کنید. این مفهوم سرمایه‌گذاری است. اولین سرمایه‌گذاری سودآور آرکاد در کتاب ثروتمند ترین مرد بابل، وام دادن به مردی به نام آگار، سازنده سپر برای خرید برنز بود. هنگامی‌که او سپرهای خود را می‌فروخت، پول آرکاد را با سودش برمی‌گرداند و آرکاد به‌جای اینکه طلا را بیکار نگه دارد، از این طریق، از طلاهای خود درآمد کسب می‌کند. با این کار درآمد او چند برابر می‌شد و شروع به تمدید وام و سرمایه‌گذاری می‌کرد.

هفت روش کسب ثروت به شیوه کتاب ثروتمند ترین مرد بابل

از ثروت خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید

 ما باید یاد بگیریم که از ثروت خود محافظت کنیم زیرا این طبیعت انسان است که با فرصت‌هایی وسوسه شود تا به سودهای سریع دست یابد. قبل از ورود به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، همیشه با دقت مطالعه کنید و خطرات احتمالی آن را درک کنید. یکی از راه‌های حفظ ثروت مشورت با افراد متخصص است، همان‌طور که شخصیت‌های کتاب ثروتمند ترین مرد بابل این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین سعی کنید از کسانی که در مدیریت پول با تجربه هستند، مشاوره بگیرید.

محل اقامت خود را به یک سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل کنید

یکی دیگر از آموزه‌های ثروتمند ترین مرد بابل سرمایه‌گذاری روی ملک است. وقتی به‌جای اجاره کردن خانه، صاحب‌خانه شوید، از فواید بسیاری بهره‌مند می‌شوید. در شرایط امروزی، به دلیل افزایش هزینه زمین، داشتن یک‌خانه به‌طور فزاینده‌ای سخت می‌شود، اما این نباید بهانه‌ای باشد برای به تعویق انداختن خرید خانه و پس‌انداز کردن برای خرید آن. داشتن خانه نوعی امنیت و سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

یک درآمد برای دوران پیری خود و آینده فرزندان خود تهیه کنید

راهکار بعدی که باید به آن توجه کنید این است که خود و خانواده خود را در برابر حوادث بیمه کنید.

آموزه هفتم کتاب، توانایی‌های کسب درآمدتان را افزایش دهید!

هفتمین آموزه کتاب ثروتمند ترین مرد بابل، درباره کسب مهارت است. مهارت‌های خود را افزایش دهید تا درآمد بیشتری دریافت کنید. هر چه خرد و دانش بیشتری داشته باشید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. باید مدام پیشرفت کنید و بی‌حرکت نمانید. همیشه هدفتان بهبود و بهتر شدن زندگی‌تان باشد تا اعتمادبه‌نفس و احترام را به خود القا کنید. به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. پس برای سرمایه‌گذاری روی خودتان وقت بگذارید و در درازمدت از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...